Egy nyolcórás verseny várt a megbízhatósági kategória népes mezőnyére Bahreinben, az első két helyről pedig az évet többnyire küszködéssel töltő Toyota indulhatott. A futam legnagyobb részében pedig a 7-es számú autójuk diktálta a tempót Kamui Kobajasival, Mike Conwayjel és Nyck de Vriesszel, és a végén őket is intette le elsőként a kockás zászló.
Mindez azt jelentette, hogy a tavalyi bahreini forduló óta először tudott versenyt nyerni a WEC-ben a Toyota, erre pedig már nagy szüksége volt a japánoknak. A legkomolyabb trófeákat azonban nem ők, hanem a Ferrari viheti haza, hiszen a versenyzők bajnokságában az 51-es autót vezető James Calado, Alessandro Pier Guidi és Antonio Giovinazzi győzött, miután a versenyen hátulról jöttek fel a negyedik helyre.
Az említett hármas 13 pontos előnnyel érkezett meg a hétvégére a 83-as Ferrari előtt, és 21 ponttal vezettek a 6-os Porschéval szemben. Azok után viszont, hogy Robert Kubicáék triója csak ötödik lett, a Porsche pedig a legjobb tízbe sem fért be, a 2023-as Le Mans-i 24 órás győztesei összességében könnyedén biztosították be az első bajnoki címüket a Hypercar-kategóriában.
Ez az eredmény ráadásul abban is segített, hogy a Ferrari megszerezze az összetett bajnoki címet 1972 óta először, már ami a csúcskategóriát illeti. Ebben persze szerepe volt az 50-es egységnek is, ahol Miguel Molina, Nicklas Nielsen és Antonio Fuoco a harmadik helyen zárta ezt a versenyt, amivel értékes pontokat gyűjtöttek.
Az olaszok a futam egy pontján egyébként egészen közel voltak ahhoz, hogy átvegyék a vezetést, hiszen Giovinazzi ott loholt Conway sarkában, de végül nem tudták megcsinálni a kulcsfontosságú előzést, majd a 7-es autó egyszerűen elhúzott a jobb tempójának és gumikezelésének köszönhetően.
A Toyota csupán akkor veszítette el a vezető pozíciót, amikor a futam nagyjából a felénél járt. Az Aston Martin úgy döntött, hogy a 009-es autóra új abroncsokat tesznek fel a biztonsági autós újraindítás előtt, ez pedig lehetővé tette Alex Riberas számára, hogy az élre törjön. Nem sokkal később viszont kaptak egy áthajtásos büntetést, amiért vétettek a sárga zászlós szabályok ellen, így a Toyota visszavette az első helyet.
Ezen a ponton egyébként a 8-as autójuk állt az élen, hiszen Hartleynak sikerült De Vries elé kerülnie a korábbi újraindításnál. Az Aston sorsa viszont őket is elérte, hiszen ők is kaptak egy áthajtásos büntetést, amiért sárga alatt előztek, így a testvérautó ismét az élen találta magát.
Az utolsó órában aztán jött még egy biztonsági autó, amelyet a 15-ös BMW megállása okozott, de ez sem jelentett gondot a japánoknak, akik végül kényelmes, 20 másodperces győzelmet arattak a 7-es autó révén.
Bár a győzelem kérdése viszonylag korán eldőlt, a második helyért komolyabb küzdelem zajlott, köszönhetően annak, hogy az istállók eltérő stratégiákat választottak. Végül azonban a 8-as Toyota és Sebastien Buemi volt az, aki hazahozta az autót másodikként, teljessé téve a márka örömét Bahreinben. Ahogy arról pedig már szó volt, az 50-es Ferrarié lett a dobogó legalsó foka, miután az alakulat megcserélte a két gyári autót.
Ennek azért érezték szükségét, mert így a három Ferrari-autó végzett az első három helyen a pilóták pontversenyében. A legjobb LMDh-autó eközben a hatodik helyen zárt a 12-es Cadillac révén, míg a hetedik az Aston Martin lett. A BMW a gyenge kezdés után nyolcadik lett a 20-as trióval, a pontszerző helyeket pedig a két Peugeot tette teljessé.
A hiperautók kapcsán fontos még kiemelni, hogy ez volt a Porsche utolsó futama, miután a németek korábban úgy döntöttek, 2026-tól gyári szinten biztosan nem folytatják a bajnokság csúcskategóriájában. Szintén búcsúzott Jenson Button is, aki korábban bejelentette, hogy ez lesz az utolsó profi versenye. A korábbi F1-es bajnok számára sajnos azonban nem sikerült jól a futam, hiszen csak a 16. helyen zárt.
Az LMGT3-as kategóriában eközben a Lexusé volt a futamgyőzelem, a bajnoki dicsőség viszont újra a Porschéhoz került. Az Akkodis ASP 78-as autója az idei második futamgyőzelmét aratta Jose Maria Lopez, Clemens Schmid és Razvan Umbrarescu révén. A 61-es Iron Lynx Mercedes Lin Hodeniusszal, Martin Berryvel és Maxime Martinnel többször is jót csatázott a Lexusszal a futam első felében, de Schmidnek sikerült elhúznia, miután az ötödik órában megelőzte Hodeniust.
Maga a bajnoki cím a 92-es Manthey Porschéhoz került, miután Ryan Hardwick, Richard Lietz és Riccardo Pera nagyon komoly felzárkózást mutatott be, hiszen a 18. helyről rajtolva végül a negyedik helyen értek célba. A hétvége kezdetén a Porsche 11 ponttal vezetett a 21-es AF Corse Ferrari előtt, de Alessio Roverának, Simon Mann-nak és Francois Heriau-nak csak az ötödik hely jött össze.
A verseny harmadik helyét eközben a 27-es Aston Martin vitte el. Bár egy ideig még a vezető helyért is megpróbálták megelőzni a Lexust, végül a Mercedes a verseny hajrájában visszaelőzte őket. A német márkának nagyon kellett már egy ilyen siker, hiszen a szezon korábbi részében a nyolcadik hely volt a legjobbjuk.
-crop-1200x800_640x427.jpg)