Az olasz sajtó szerint Wolf Zimmermann a szezon végén elhagyja Maranellót és az Audi F1-es projekthez csatlakozik.

A Scuderia Ferrari motorosztályán komoly változások történnek, miután kiderült, hogy egyik meghatározó szakemberük távozik a csapattól. Wolf Zimmermann, aki 2014 óta dolgozik Maranellóban és kulcsszerepet játszott a hibrid korszakban használt erőforrások fejlesztésében, úgy döntött, hogy elfogadja Mattia Binotto ajánlatát és csatlakozik a svájci-német projekthez.

Az olasz Corriere Della Sera információi szerint a német mérnök nem egyedül távozik majd a vörös istállótól, ugyanis helyettese, Lars Schmidt szintén követi őt az új munkahely felé. Mindketten a szezon végéig maradnak jelenlegi pozíciójukban, ezt követően kezdik meg munkájukat az Audi berkein belül, amely 2026-ban lép be a királykategóriába a jelenlegi Sauber átalakításával.

Zimmermann pályafutása során több csapatfőnök alatt is dolgozott már Ferrarinál, kezdve Maurizio Arrivabenével, majd Mattia Binotto irányítása alatt folytatta, jelenleg pedig Fred Vasseur vezetése mellett végzi munkáját. A német szakember eredetileg a Mercedestől érkezett tizenegy évvel ezelőtt, és azóta meghatározó szerepet töltött be az olasz alakulat motorprogramjában.

Jelentős veszteség a szabályváltozások előtt

A 2026-os szezon különösen fontos lesz minden csapat számára, hiszen ekkor lépnek életbe az új technikai szabályok, amelyek alapjaiban változtatják meg a jelenlegi erőviszonyokat. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy ilyen nagyobb módosítások esetén gyakran teljesen felborulhat a megszokott sorrend a mezőnyben.

Emlékezzünk csak vissza 2022-re, amikor a Mercedes nyolc egymást követő konstruktőri cím után hirtelen a középmezőnyben találta magát, miközben a Red Bull került az élre. Charles Leclerc és a Ferrari ugyan versenyképesnek bizonyult az új éra kezdetén, a monacói pilóta végül második helyen zárta azt az évet Max Verstappen mögött.

A maranellói alakulat számára különösen fájó lehet Zimmermann távozása, mivel évekkel ezelőtt őt bízták meg a 2026-os motorprogram előkészítésével. Most azonban úgy tűnik, hogy a megszerzett tudást és tapasztalatot az Audi projektjénél kamatoztathatja majd.

Az Audi ambiciózus tervei

Binotto, aki korábban maga is a Ferrari technikai igazgatójaként dolgozott, láthatóan komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy tapasztalt szakembereket gyűjtsön maga köré az új kihíváshoz. Az Audi számára létfontosságú, hogy megfelelően felkészülten érkezzenek meg a Forma-1-be, különösen mivel a német autógyártó presztízse is múlik a projekten.

A pilótafelállás már megvan a jövő évre, Gabriel Bortoleto és Nico Hülkenberg alkotja majd a német márka első versenyzőpárosát. Mindkét pilóta szerződése 2026 végéig szól, így Zimmermann honfitársa, Hülkenberg mellett dolgozhat majd az első évben.