Júki Cunoda 2026-ban már nem lesz ott a Forma–1-es mezőnyben, ám a Red Bullnál továbbra is számítanak rá – igaz, ezúttal a pályán kívül.
A japán versenyzőt az idei, küzdelmes szezonja után nemcsak a Red Bull versenyzői keretéből, de a Racing Bulls csapatából is kiszorították. A Red Bull úgy döntött, hogy a 2026-os idényben Isack Hadjarnak ad lehetőséget, míg a Racing Bulls két ülését Liam Lawson és az újonc Arvid Lindblad kapta meg.
Cunoda idén Max Verstappen csapattársaként versenyzett, miután két futammal a szezon kezdete után előléptették a főcsapathoz. Bár az Azeri Nagydíjon elért hatodik helyével jelezte, hogy képes jó eredményekre, a legtöbb versenyen a pontszerző zónán kívül zárt, és nem tudta tartósan felvenni a versenyt a mezőny elejével.
Ennek ellenére a Red Bull nem fordít neki teljesen hátat. A csapat megerősítette, hogy 2026-ban teszt- és tartalékversenyzőként számítanak rá, így a háttérből segíti majd a fejlesztési munkát és a felkészülést.
A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies is elismerően beszélt a japán pilótáról. Mint mondta, „Júki az eddigi öt F1-es szezonja során rengeteget fejlődött, mára teljes versenyzővé vált. Szombaton egy gyors körön is megbízható, vasárnap pedig kiváló rajtokkal és versenyzéssel hívta fel magára a figyelmet”.
Mekies hozzátette, hogy Cunoda személyisége is sokat számít a csapaton belül: „A Forma–1 világában aligha van olyan, aki ne kedvelné Júkit. A kisugárzása magával ragadó, és a Red Bull család egyik különleges tagjává vált az évek során”.
„A Red Bull nevében szeretném megköszönni mindazt, amit eddig adott a csapatnak, és biztos vagyok benne, hogy a 2026-os projektekben is kulcsszerepet játszik majd, még ha nem is a volán mögött” – zárta gondolatait a csapatfőnök.
Cunoda tehát – legalábbis egyelőre – kiszorult az F1-es mezőnyből, ám a Red Bullnál betöltött új szerepköre révén továbbra is szerves része marad a sportágnak, és akár egy újabb esély is adódhat számára a jövőben, például 2027-től, amikor is jelentős átrendeződés várható a mezőnyben.
