Nem született megállapodás a Forma-1 jövőbeli motorjairól, így a jövő hétre tervezett londoni megbeszélést lemondták. Az értekezleten a gyártók a néhány év múlva bevezetésre kerülő erőforrásokról tárgyaltak volna, ám a nézeteltérések miatt nem látták értelmét a találkozónak.
A Forma-1 2026-ban jelentős változások előtt áll, ugyanis új autók és új erőforrások érkeznek. Az FIA azonban már a további jövőre, a jelenleg fejlesztés alatt álló motorokat követő generációra fókuszál. Az új, fenntartható üzemanyaggal működő motorok egyszerűbb felépítésűek lesznek, és visszatérhetnek a nyolchengeres belsőégésű erőforrások.
Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint a gyártók közötti ellentétek miatt hiúsult meg a tárgyalás, mely kapcsán a legnagyobb vitát a bevezetés időpontja okozza. Az FIA 2029-et javasol, amit csak a Red Bull és a Cadillac támogat. A Mercedes és a Ferrari egy évvel korábbi, 2028-as kezdést szorgalmaz, míg az Audi és a Honda ragaszkodik az eredeti tervhez, miszerint az új motorok csak 2031-ben érkeznének, így a jelenleg fejlesztett erőforrások öt évig maradnának használatban.
A Gyártók eltérő érdekei
Minden gyártó más szempontokat tart szem előtt. Egyesek nem szeretnék idő előtt leírni a jelenlegi fejlesztésekre fordított jelentős beruházásokat, míg a Cadillac számára az új motorok mielőbbi bevezetése lenne előnyös, mivel saját erőforrásokat fejlesztene. A technikai részletek, például a belsőégésű motor pontos felépítése körül sincs egyetértés.
Az FIA végül úgy döntött, hogy nem erőlteti a találkozót, hanem inkább időt ad a gyártóknak, hogy egymás között próbáljanak megállapodásra jutni. Amennyiben a váltás 2031 előtt történne meg, minden érintett fél beleegyezése szükséges. Ha viszont marad a 2031-es dátum, az FIA szabad kezet kap a szabályok meghatározásában.