Bár Lewis Hamilton első ferraris idénye finoman szólva sem zajlott zökkenőmentesen, a csapat döntése szerint 2026-ban is Riccardo Adami látja majd el a hétszeres világbajnok versenymérnöki feladatait.
A szezon elejétől fogva sokak figyelmét felkeltették a rádióbeszélgetések Hamilton és Adami között, amelyek gyakran feszültséggel teltek. A Mercedesnél megszokott Peter Bonnington – azaz Bono – nem követte Hamiltont Maranellóba, így a brit pilótának új kommunikációs dinamikához kellett alkalmazkodnia. A Ferrari autójának teljesítménye sem könnyítette meg a helyzetet, ráadásul többször is előfordult, hogy Adami nem reagált időben Hamilton kérdéseire a futamok kritikus pillanataiban.
A paddockban egyre inkább terjedtek azok a pletykák, amelyek szerint Hamilton 2026-ra személyi változtatásokat kért a saját mérnöki stábján belül, különösen az idény végéhez közeledve, az Abu-dzabi Nagydíjat megelőzően. A Ferrari azonban igyekezett tompítani a sajtóban kialakult képet, mondván, hogy a Hamilton–Ferrari kapcsolat a valóságban kevésbé volt konfliktusos, mint ahogy azt a médiában tálalták.
Az olasz AutoRacer friss értesülései szerint azonban a csapat végül úgy döntött, hogy nem bontja meg az eddigi felállást, és Adami marad Hamilton oldalán a 2026-os szezonban is. A döntés állítólag egy évzáró vacsorán született meg, ahol a felek célja az volt, hogy elsimítsák a nézeteltéréseket és közös nevezőre jussanak a folytatásról.
Riccardo Adami nem számít ismeretlen névnek a Forma–1 világában. Pályafutása 2002-ben indult a Minardinál, majd az istálló Red Bull általi felvásárlása után is maradt a csapatnál, ahol fokozatosan küzdötte fel magát a versenymérnöki pozícióig. Dolgozott többek között Sebastian Vettellel és Daniel Ricciardóval is. 2015-ben csatlakozott a Ferrarihoz, ahol ismét összeállt Vettellel, később pedig Carlos Sainz oldalán is tapasztalatot szerzett, mielőtt 2025-re Hamilton partnere lett.
Bár az idei év sok kihívást hozott, úgy tűnik, Maranellóban hisznek abban, hogy a Hamilton–Adami páros a jövőben még sikeresebbé válhat – különösen a 2026-os szabályváltozások árnyékában, amelyek alapjaiban formálják majd át a Forma–1 világát.
