A Katari Nagydíj hetedik körében, amikor pályára lépett a biztonsági autó, a Red Bull egyetlen pillanatig sem habozott: Max Verstappen azonnal a bokszba hajtott, a döntés pedig kulcsszerepet játszott abban, hogy a holland versenyző újra harcba szállhatott a világbajnoki címért. A háttérben pedig ott állt Hannah Schmitz, a csapat vezető stratégája, aki ismét bizonyította, miért tartják őt a mezőny egyik legélesebb elméjének.
„Igen, ez volt a helyes döntés, egyértelműen” – mondta Schmitz utólag, miközben a McLaren mindkét versenyzője pozíciót vesztett a kintmaradásuknak köszönhetően. A döntés révén Verstappen gyakorlatilag ingyen cserélhetett kereket, és a verseny végére már csak 12 pont volt a hátránya Lando Norris mögött, miközben már csak egy futam maradt hátra a szezonból.
Ez azonban nem egyedi eset volt Schmitz pályafutásában, sokkal inkább egy hosszú és következetes építkezés újabb állomása. Az 1985-ben, az angliai Caterhamben született szakember a Cambridge-i Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát, majd 2009-ben csatlakozott a Red Bullhoz, kezdetben gyakornokként. Az évek során fokozatosan emelkedett egyre magasabb pozíciókba, mígnem a csapat stratégiai döntéshozóinak egyik legfontosabb tagjává vált.
A bokszfalnál tapasztalható nyomást sajátos módon kezeli: napi szinten meditál, amitől – Verstappen szavaival élve – „jéghideg nyugalmat” sugároz még a legkritikusabb pillanatokban is.
Első igazán emlékezetes húzását 2019-ben, a Brazil Nagydíjon láthattuk, amikor Verstappent kihívta egy harmadik kerékcserére – sokan vakmerő lépésnek tartották, de végül ez hozta meg a győzelmet. Azóta számos ikonikus verseny mögött az ő neve áll: gondoljunk csak a 2022-es Monacói Nagydíjra, ahol Pérez és Verstappen is tökéletes időzítéssel tért vissza a pályára, vagy a Magyar Nagydíjra ugyanabban az évben, amikor Verstappen a tizedik helyről rajtolva, egy merész stratégiaváltásnak köszönhetően nyert.
Ami igazán megkülönbözteti Schmitzet a többiektől, az a döntéshozatali sebessége. Kritikus helyzetekben két-négy másodperc alatt képes átlátni és megoldani olyan taktikai dilemmákat, amelyek más csapatokat hosszú percekig lebénítanak.
Ilyen volt például a 2021-es abu-dzabi idényzáró is, amikor ő javasolta Verstappennek a lágy gumik felrakását a biztonsági autó alatt – egy húzás, amely a Michael Masi által meghozott vitatott döntés fényében végül a világbajnoki címet is eldöntötte.
Most, 2025-ben Katárban újra hasonló helyzet alakult ki. A McLaren habozott, ő nem. A Red Bull pedig ezúttal külön is elismerte munkáját, ugyanis Schmitz vehette át a konstruktőri trófeát a dobogón. Verstappen ezzel életben tartotta esélyét a bajnoki címre, bár Norrisnak így is elég lesz dobogóra állnia Abu-Dzabiban ahhoz, hogy bebiztosítsa az elsőséget.
