A világbajnoki címért zajló küzdelem hajrájában Max Verstappen egyre inkább szövetségesekre szorul, ugyanis egyedül nem tudja megnyerni a 2025-ös bajnokságot. A kérdés már csak az, hogy ki lehet az, aki – akár akaratlanul is – segíthet neki. A Ferrari jelenlegi formájában aligha alkalmas erre, míg Júki Cunoda, a Red Bull japán pilótája legfeljebb annyit tehet, hogy lekörözéskor megnehezíti a McLarenek dolgát.
Marad tehát a Mercedes. Vajon George Russell és Andrea Kimi Antonelli lehetnek a bajnoki csata „királycsinálói”? Ha igen, az biztosan nem szándékosan történik majd, hiszen a Mercedes pilótái elsősorban a saját versenyüket futják, és aligha a Red Bull az a csapat, amelynek szívesen nyújtanának segítséget – főleg a katari események után.
A Katarban történtek ugyanis nem múltak el nyomtalanul. Akkor a Red Bull egyes képviselői azzal vádolták Antonellit, hogy szándékosan segítette Lando Norrist egy előzéssel, ám a csapat később hivatalosan is bocsánatot kért a történtek miatt. Ennek ellenére az ilyen feszültségek mindig hagynak némi utóízt.
Újra formába lendült a Mercedes
A Mercedes az elmúlt versenyeken egyre kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtott, és egyre inkább képes beleszólni a három élcsapat küzdelmébe. A csapat vezető mérnöke, Andrew Shovlin szerint ennek az az oka, hogy már nem visznek új fejlesztéseket az autóra, így végre jobban értik a működését. „Amióta leálltunk a fejlesztésekkel, sokkal jobban átlátjuk az autó viselkedését” – mondta, hozzátéve, hogy ez a beállítások terén is segített.
George Russell is megerősítette, hogy az autó kiszámíthatóbb lett. „A vezethetőség ingadozásai sokkal kisebbek, mint az előző években voltak” – jegyezte meg, utalva arra, hogy a hátsó tengely problémái már a múlté.
A Mercedes versenyzői az utóbbi futamokon rendre ott voltak az élmezőny közelében. Brazíliában Antonelli a második helyet szerezte meg, méghozzá tisztán a saját tempójával. Las Vegasban Russell beékelődött a két McLaren közé, noha a verseny során kormányszervó-probléma miatt vissza kellett vennie a tempóból, és a Verstappennel vívott csatában a gumik is gyorsabban koptak a kelleténél. Antonelli eközben 14 pozíciót javított a rajthelyéhez képest.
Katarban ugyan csak az ötödik és hatodik helyen zártak, de a Mercedesnél úgy érzik, a valós teljesítményük ennél többet ért. Russell második helye a sprintfutamon ezt jól mutatta. A főversenyen viszont mindketten forgalomba ragadtak, ami torzította az erőviszonyokat.
Nem segítenek, de segíthetnek
A Mercedes tehát könnyen olyan helyzetbe kerülhet, hogy befolyásolja a bajnoki cím sorsát – akkor is, ha nem ez a célja. Egy-egy jól időzített előzés vagy pozícióharc a McLarenekkel vagy akár Verstappennel is döntő lehet a végelszámolásnál. Még ha a múltbéli sérelmek miatt nem is szívesen segítenének a Red Bullnak, az autójuk teljesítménye és a versenyhelyzetek kényszere miatt könnyen előfordulhat, hogy akaratlanul is Verstappen malmára hajtják a vizet.
Hozzáállás kérdése
Korábban Fernando Alonsónak is feltették a kérdést, hogy mit tenne, ha a bajnoki címért küzdő hármas közelébe kerülne. A spanyol egyértelmű választ adott, ugyanis jelezte, hogy esze ágában sincs befolyásolni a bajnoki csata kimenetelét, ezért biztosan óvatos lenne. Az Aston Martin versenyzője szerint olyan helyzet állt elő, amikor senki se szeretne Norris, Verstappen vagy Piastri közelében lenni, ugyanis senkinek sem hiányzik, hogy másnap a híradások velük legyenek tele.
