Motorsport.hu|2025. 11. 16. 19:40
A McLaren ígéretes javulásban bízik Vegas előtt, de nem tudja, elegendő lesz-e a sikerhez.

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint a wokingiak hónapok óta dolgoznak azon, hogy kijavítsák mindazt, ami miatt 2024-ben az egyik legnehezebb hétvégéjüket élték át a Las Vegas-i éjszakában. Bár előrelépésről számolt be, egyelőre ő sem tudja, hogy a fejlesztések valóban látványos eredményt hoznak-e majd a Strip különleges karakterű pályáján.

A csapat tavaly csak a hatodik és hetedik helyen ért célba, ráadásul Lando Norris és Oscar Piastri több mint 40 másodperccel maradt el a futamgyőztes George Russelltől, és az időmérőn is jelentős, hét tizedes hátrányt szedtek össze. A Ferrari mindkét autója, és Max Verstappen is magabiztosan előttük végzett, így a McLaren számára gyorsan világossá vált, hogy a Vegas-típusú, alacsony leszorítóerejű, hideg körülmények között rendezett utcai futamokat egyszerűen nem tudja megfelelően kezelni.

Stella elmondta, hogy tavaly nem csupán a hátsó szárny alacsonyabb légellenállású verziója okozott gondot, hanem a gumik viselkedésével sem boldogultak a hűvös környezetben. Úgy fogalmazott, hogy az időmérőn nem sikerült felmelegíteni a Pirelliket, a versenyen pedig erős szemcsésedéssel küzdöttek, ami folyamatos lassuláshoz vezetett.

„Vegas 2024-ben az egyik legkiszámíthatatlanabb hétvégénk volt. A gumik viselkedése az időmérőn és a futamon is komoly fejtörést okozott, és közben az aerodinamikai csomagunkkal sem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt” – mondta, majd hozzátette, hogy a hátsó szárny tehermentesítésével is több hatékonyságot veszítettek, mint amennyit nyertek.

A csapatfőnök szerint a tavalyi alapos átvilágítás világosan megmutatta, mely területeken kell fordítaniuk a fejlesztési irányokon.

„A gumikezelés, az aero-hatékonyság és az alapbeállítások terén is tudjuk, merre kell módosítani a megközelítésünkön. Hogy mindez elegendő lesz-e, az Vegasban fog kiderülni, de az biztos, hogy reagáltunk a problémákra” – értékelt, rámutatva arra, hogy a MCL39 idei erősségeit nem feltétlenül tudják annyira kihasználni egy olyan helyszínen, ahol nincsenek igazán hosszú, nagy tempójú kanyarok.

A McLaren innovatív hűtési rendszere a forró versenyeken jelentős előnyt hozott 2025-ben, ám Stella szerint Vegas hűvösebb környezete miatt ebből jóval kevesebbet profitálhatnak majd. Eközben a Mercedes idei formája továbbra is nehezen olvasható, mégis okkal számítanak arra, hogy az ezüstnyilak ismét az élmezőny tagjai lesznek, a Ferrari pedig szintén versenyképesebb teljesítményt remél.

Oscar Piastri is arról beszélt, hogy a papaya színű gárda rengeteget fejlődött 2025-ben, és bár a tavalyi hétvége a szezon mélypontját jelentette, nem szeretnének borúlátóan érkezni a futamra.

„Tudjuk, hogy 2024-ben ez volt a legnehezebb versenyünk. A Mercedes akkor hatalmas tempót mutatott, és a Red Bull, valamint a Ferrari is előttünk volt. Most majd meglátjuk, hova érkezünk meg, hiszen sok területen javultunk, és szeretnénk ezt a pályán is megmutatni” – mondta, miközben megjegyezte, hogy a céljuk idén is az, hogy minden körülmények között a lehető legtöbbet hozzák ki az autóból.