Motorsport.hu|2025. 07. 25. 13:14
A Ferrari hivatalosan is ismertette a belga futamra készített hátsó felfüggesztés fejlesztésének technikai részleteit.

A Ferrari a Belga Nagydíj előtt hivatalos dokumentációban tette közzé, milyen változtatásokat hajtott végre a hátsó felfüggesztésen, amelytől a csapat azt reméli, hogy sikerül orvosolniuk a korábbi, elsősorban hasmagasságot és stabilitást érintő problémáikat.

Mint kiderült, az olasz istálló újdonsága nem egy, hanem két fő elemből áll: egyrészt átdolgozták a hátsó felfüggesztés geometriáját, másrészt módosították a hátsó saroknál elhelyezett kis szárnyelemeket is.

A csapat közleménye szerint a hátsó felfüggesztés geometriájának átalakítása szükségessé tette a lengőkarok burkolatainak újratervezését, valamint a felső és alsó légterelő elemek optimalizálását is, mindezt az aerodinamikai hatékonyság maximalizálása érdekében. Emellett a Ferrari egy, kifejezetten a Spa-Francorchamps pályára szabott hátsó szárnyat is bevet, amelynél a leszorítóerő csökkentése érdekében a szárny főelemének szélességét mérsékelték.

Ugyanakkor Lewis Hamilton és Charles Leclerc sem számít arra, hogy ez az újítás minden problémájukat megoldja. Hamilton hangsúlyozta, hogy a mugellói pályán tartott nap nem számított tesztnek, hanem csupán egy forgatási nap volt, és elmondása szerint az autó viselkedése a fejlesztéssel sem változott érdemben.

„Ugyanolyannak éreztem az autót, mint korábban”, mondta, majd hozzátette, hogy bízik abban, Spa után már látható lesz, milyen előnyöket hozhat a módosítás. „Biztos vagyok benne, hogy tanulni fogunk belőle, megpróbáljuk finomhangolni, és igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni belőle. A szimulátoron nem tapasztaltam különbséget, de elképzelhető, hogy más pályákon majd jelentkeznek az előnyei.”

Élő közvetítés