Motorsport.hu|2025. 11. 28. 18:39
Oscar Piastri és a McLaren elsőségével zárult a Katari Nagydíj szabadedzése, miközben a többi élcsapatnál látszólag nem volt meg a kellő egykörös tempó. Mindez azonban nem számított, amikor elindult a sprintkvalifikáció.

Az idény utolsó sprinthétvégéjén vagyunk, ami azt jelenti, hogy idén utoljára rendeznek alternatív lebonyolítású időmérőt is. Az első szakaszban a már megszokott 12 perc állt mindenkinek a rendelkezésére, és a szabályok szerint előírt közepes keveréket kellett használnia a 20 fős mezőnynek.

A pilóták rögtön neki is vágtak a körözésnek, és Max Verstappen volt az első, akinek mért idő került a neve mellé. A holland ugyanakkor nem maradt sokáig az első pozícióban, hiszen rövidesen öten is jobb kört futottak nála. Fontos kiemelni, hogy az egyetlen gyakorlás alkalmával senki sem ment a közepes keveréken azok limitált száma miatt, így most ízlelhették meg először, mit is tud a C2-es abroncs.

Érdekesség volt, hogy a Mercedes nagyon másképp taktikázott az SQ1-ben, mint mindenki más. Miközben sokan már két gyorskört is futottak, a csillagosok neve mellett még egyetlen köridő sem volt. Bő öt perccel a vége előtt persze már ők is gyorskörön voltak, de elsőre csak George Russell futott erős időt, míg Kimi Antonelli csak a 16. helyre sorolt be.

Az élen eközben voltak változások. Az Aston Martin és Fernando Alonso már a szabadedzésen is jól ment, és a spanyol most is folytatta a biztató szereplést. Ugyanez nem volt elmondható Lewis Hamiltonról, akinél megint nem volt meg a kellő tempó, így a brit ismételten elvérzett az időmérő első szakaszában.

A hétszeres bajnok csak a 18. leggyorsabb időt autózta. Mellette még Lance Stroll, Liam Lawson és a két Alpine búcsúzott idejekorán. A leggyorsabb kör Verstappen neve mellé került. A holland harmadjára futotta meg az 1:21,172-es idejét, és ezzel egy tizeddel verte Alonsót. Oscar Piastri lett a harmadik, Nico Hülkenberg pedig a negyedik.

A Ferrari tempójáról azért sokat elárult, hogy Charles Leclerc is csak a 13. idővel ment tovább az SQ2-be. Nem volt azonban sok idő a variálásra és a gondolkodásra, hiszen pár perc múlva már folytatódott is a sprintkvali. Itt még mindig a közepes Pirelliket kellett alkalmazni, és mindenkinél fel is került egy vadiúj szett.

Ahogy az első szakaszban, úgy most is Verstappen nyitotta a sort a maga körével, de aztán hamar a két McLaren ragadta magához a kezdeményezést. Lando Norris már 1:21-en belüli időt autózott, Piastri pedig szorosan ott volt a nyomában. A harmadik Russell ugyanakkor már három tizednél komolyabb lemaradással jött, míg a pattogó autójára panaszkodó Verstappen volt a negyedik.

Egyáltalán nem volt azonban még vége, és egyáltalán nem dőlt még el, kik juthatnak be a legjobb tízbe. Jöttek is az újabb gyorskörök, és az időeredmények elképesztően szorosak voltak. A sorrend egészen sokat is változott, különösen a top 10 második felében. Antonelli az utolsó pillanatban úgy tűnt, hogy kiesik, de aztán Isack Hadjar körét törölték, így az olasz utolsóként csúszott be az SQ3-ba.

A szakaszt Norris nyerte Piastri és Verstappen előtt, Russell volt a negyedik, Juki Cunoda pedig az ötödik. A kieső versenyzők között Hadjar mellett Oliver Bearman, Gabriel Bortoleto, Hülkenberg és Esteban Ocon neve tűnt még fel.

Ez egyben azt is jelentette, hogy a korábban említett pilóták mellett a két Williams, Leclerc és Alonso is beverekedte magát a mindent eldöntő időmérős szakaszba, ahol minden megváltozott azzal, hogy a lágyon kellett kvalifikálni. Bár az eddigiek alapján egyértelműen a McLaren várta a legjobb helyzetből az utolsó nyolc percet, de a tiszta kört mindenkinek össze kellett raknia, ami egyáltalán nem volt egyszerű ezen a pályán.

Ezt Verstappen bizonyította is, amikor a holland belehibázott az első körébe az általa „idiótán pattogónak” titulált autójával. Rajta kívül ugyanakkor mindenki be tudta fejezni, és Piastri volt a leggyorsabb a szárnyaló McLarennel. Az ausztrál már 1:20,241-es időt autózott, és ezzel 44 ezreddel előzte Norrist. Russell volt a harmadik, Leclerc pedig valami csoda folytán ment egy negyedik időt, ami eddig egyáltalán nem volt meg a Ferrariban.

Kérdéses volt, hogy a lágyakon benne lehet-e még egy erős próbálkozás, de Verstappennek például nem volt más választása, és a hibája után muszáj volt újra nekirugaszkodnia. A papajás autókat látszólag nem lehetett elkapni, de Russell aztán majdnem megcsinálta. A Mercedes britje hatalmas kört autózva átugrotta a két McLarent, de a legvégén jött a csattanó, hiszen Piastri rátett egy újabb lapáttal, és végül minimális különbséggel ugyan, de bejött az első helyre.

Norris elhibázta az utolsó körét, így maradt a harmadik, mögötte azonban nem Verstappen neve tűnt fel, hanem Alonsóé és Cunodáé. A négyszeres bajnok tehát kikapott a csapattársától, amire még nem igazán láttunk példát. Antonelli lett a hetedik, Sainz a nyolcadik, a jó első kört autózó Leclerc viszont csak a kilencedik. Az SQ3-ban Alex Albon zárta a sort a másik Williamsszel.

Piastri tehát látszólag megtalálta a jó formáját Katarban, és tett egy lépést afelé, hogy minimálisan csökkenteni tudja a bajnoki lemaradását. Azzal pedig, hogy Russell lesz mellette, Norris pedig csak mögötte, komoly izgalmakra számíthatunk a sprinten. Verstappen ezzel szemben csalódott lehet, hiszen a hatodik pozícióból nem lesz könnyű dolga.

Hogy miként alakul majd a rövidebb viadal, az szombat délután 15 órától fog kiderülni.

A végeredmény: