Miközben a McLaren már leállította a 2025-ös versenyautójának fejlesztését és minden erőforrását a 2026-os szabályváltozásokra összpontosítja, a Red Bull továbbra is az aktuális konstrukció tökéletesítésén dolgozik. Az energiaitalosok Monzában új padlólemezzel, Szingapúrban módosított első szárnnyal rukkoltak elő, a Mexikói Nagydíjra pedig ismét a padlólemez átdolgozott verzióját vitték.
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko határozottan visszautasította azokat a felvetéseket, amelyek szerint csapata esetleg túl sokáig fejleszti az idei autót. "Pontosan tudjuk, mit csinálunk" – jelentette ki az osztrák szakember, aki szerint a mexikói frissítések elsősorban a hűtés hatékonyságának javítását célozták, ami a ritkább hegyi levegő miatt különösen fontos szempont volt.
A fejlesztési csomag részeként az autó karosszériáján is módosítottak, hogy optimalizálják a hűtést. Az új alkatrészeket egyelőre csak Max Verstappen autójára szerelték fel, míg csapattársa a korábbi specifikációval versenyzett.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella nemrég arról beszélt, hogy a Red Bull késői fejlesztései negatívan befolyásolhatják a 2026-os teljesítményüket. "Talán a Red Bull hajlandó valamit feláldozni 2026-ból, mert más problémáik vannak ott, és inkább 2025-re koncentrálnak" – vélekedett az olasz szakember.
Marko derűsen reagált a felvetésre, felidézve a 2021-es szezont: "Toto Wolff ugyanezt gondolta akkor, nagyon aggódott, hogy 2022-ben nem leszünk versenyképesek" – utalt a Mercedes csapatfőnökének korábbi nyilatkozatára. A Red Bull akkor is az utolsó pillanatig fejlesztette az autóját a közelgő szabályváltozások ellenére, mégis mindkét világbajnoki címet megnyerte 2022-ben.
Az osztrák szakember kiemelte, hogy a csapat DNS-ének része a folyamatos fejlesztés: "A filozófiánk része, hogy minden szabályváltozásig dolgozunk, amíg biztosak nem vagyunk a versenyképességünkben. Ez így volt az utolsó három szabályváltozásnál is" – mondta mosolyogva.
Laurent Mekies csapatfőnök szerint a Red Bull azért is folytatja a fejlesztéseket, hogy validálja eszközeit és módszereit a 2026-os átállás előtt. A jelenlegi RB21-ből kihozott további teljesítmény ugyanis segít ellenőrizni ezeket a folyamatokat, így nem felkészületlenül vágnak neki a téli időszaknak.
Marko hangsúlyozta, hogy precíz tervezéssel és fegyelmezett csapattal dolgoznak, ezért nem tartanak attól, hogy hátrányba kerülnének 2026-ban.
