A Mercedes pilótája elismerte, hogy a félreértés részben az ő felelőssége is volt.

George Russell a hatodik helyen zárta a monzai időmérőt, azonban értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy a Q3-as etapra nem a közepes keverékű gumikat kapta meg, holott úgy gondolta, ez volt az előzetes terv. A Mercedes brit versenyzője ugyanakkor nem hárította teljesen a felelősséget a csapatra, sőt, saját szerepét is hangsúlyozta a kommunikációs félrecsúszásban.

Ahogy az autók elhagyták a bokszutcát a kvalifikáció utolsó szakaszára, Russell a rádión érdeklődött, miért nem a sárga oldalfalú, közepes keverék került fel az autójára. Akkor úgy fogalmazott, szerinte korábban jelezte, hogy azt szeretné használni a Q3-ban. A zavart az okozta, hogy míg a Q1-ben a közepes gumival a leggyorsabb kört futotta, a Q3-ban végül a lágy keveréket kapta, és emiatt nem tudta kihozni a maximumot a köréből.

A Mercedes pilótája a sajtónak beszélt az esetről, és világossá tette, hogy nem csak a csapat mulasztott.

„A Q1-ben a közepes keverékkel voltam a leggyorsabb, és mi voltunk az egyik olyan csapat, amelyikből kettő is rendelkezett ezzel a gumival. Egyszerűen félreértettük egymást a csapattal, nem mondanám, hogy kizárólag ők hibáztak, én is ugyanúgy tehetek róla, mert nem voltam elég egyértelmű” – magyarázta Russell.

Kiemelte, hogy a Q1 után már jelezte, mennyire jól érezte magát az autóban a közepes keveréken, ezért szerette volna ezt használni a Q3-ban is. Majd a Q2 első köre után is utalt erre, végül pedig a garázsban is rákérdezett, tartják-e magukat a megbeszéltekhez. A csapat igennel felelt, ő pedig azt hitte, a terv a közepes, de valójában a lágy gumik szerepeltek az előzetes stratégiában.

„Ezért is lepett meg a dolog. De ahogy mondtam, én is felelős vagyok érte. Jobban át kellett volna beszélnünk, hogy pontosan mi a terv” – tette hozzá.

Russell végül közel fél másodperccel maradt el a pole-t megszerző Max Verstappentől, és bár vasárnap egy helyet előreléphet Lewis Hamilton rajtbüntetése miatt, utólag úgy érzi, a közepes keveréken talán jobb eredmény is elérhető lett volna.

„Őszintén szólva, nem tudom pontosan. A különbség elég nagy volt, de a közepes gumin sokkal komfortosabban éreztem magam” – fogalmazott a brit versenyző.

A Q3-ban nem sikerült igazán erős kört futnia, hiszen a legjobb ideje mindössze másfél tizeddel volt jobb annál, amit a Q1-ben produkált ugyanazzal a keverékkel. Normál esetben öt-hat tizedes fejlődés is elképzelhető lett volna, főleg úgy, hogy a Q1-ben két gyors kört is futott ugyanazzal a gumival.

„Ha csak a számokat nézzük, akkor jóval gyorsabbnak kellett volna lennie annak a körnek, mint amilyen lett. De végső soron az ötödik rajthely valószínűleg reális eredmény” – értékelt Russell.