A maranellói istálló megpróbálja rendbe hozni hullámzó 2025-ös Forma-1-es szezonját egy új padlólemez bevezetésével.

A kínai hétvégén Lewis Hamilton ugyan megnyerte a sprintfutamot, de a csapat teljesítménye azután gyorsan visszaesett, hogy vita támadt egy állítólagos csapatutasítás körül Hamilton és Charles Leclerc között.

A Formula One Management egy részleges rádiófelvétel kapcsán magyarázkodni kényszerült. „Nem volt szándékunkban hamis információkat terjeszteni" - jelentette ki a szervezet szóvivője, hozzátéve, hogy a beszélgetés többi részének kihagyása „nem történt szándékosan".

A verseny után mindkét Ferrari autót kizárták: Leclerc járműve nem felelt meg a súlyhatárnak, Hamilton autóján pedig illegálisan kopott futófelületet találtak.

Az olasz sajtó aggódik a csapat teljesítménye miatt. A La Repubblica „SOS Ferrari" címmel közölt cikket, míg a La Stampa szerint a csapat már Szuzukában bevetheti az új padlókonfigurációt.

A fejlesztés célja a magasság menedzselésének javítása. Ahogy a Gazzetta dello Sport technikai újságírója fogalmazott: „A projekt még éretlen, de van benne potenciál. Fejlesztéseket tervezünk a padlólemez jobb magasságkezelése érdekében."

A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko bizakodó: „Rendbe fogják hozni" - mondta az Österreich újságnak. Frederic Vasseur csapatfőnök sem aggódik: „A két versenyző együttműködése kiváló, egy pillanatig sem panaszkodom" - jelentette ki.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL