A kínai hétvégén Lewis Hamilton ugyan megnyerte a sprintfutamot, de a csapat teljesítménye azután gyorsan visszaesett, hogy vita támadt egy állítólagos csapatutasítás körül Hamilton és Charles Leclerc között.
A Formula One Management egy részleges rádiófelvétel kapcsán magyarázkodni kényszerült. „Nem volt szándékunkban hamis információkat terjeszteni" - jelentette ki a szervezet szóvivője, hozzátéve, hogy a beszélgetés többi részének kihagyása „nem történt szándékosan".
A verseny után mindkét Ferrari autót kizárták: Leclerc járműve nem felelt meg a súlyhatárnak, Hamilton autóján pedig illegálisan kopott futófelületet találtak.
Az olasz sajtó aggódik a csapat teljesítménye miatt. A La Repubblica „SOS Ferrari" címmel közölt cikket, míg a La Stampa szerint a csapat már Szuzukában bevetheti az új padlókonfigurációt.
A fejlesztés célja a magasság menedzselésének javítása. Ahogy a Gazzetta dello Sport technikai újságírója fogalmazott: „A projekt még éretlen, de van benne potenciál. Fejlesztéseket tervezünk a padlólemez jobb magasságkezelése érdekében."
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko bizakodó: „Rendbe fogják hozni" - mondta az Österreich újságnak. Frederic Vasseur csapatfőnök sem aggódik: „A két versenyző együttműködése kiváló, egy pillanatig sem panaszkodom" - jelentette ki.