A Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzése nemcsak rendkívül szoros csatát hozott, de egy újabb piros zászlós megszakítást is, miután Liam Lawson másodszor is falba tette az autóját a hétvégén - videó itt!
Az edzés végén Max Verstappen diadalmaskodott, bár a McLaren versenyzője, Oscar Piastri mindössze 17 ezredmásodperccel maradt el tőle, ami előrevetíti az időmérő izgalmait.
A Marina Bay utcai pályán magyar idő szerint délelőtt kezdődő gyakorlás nem teljesen reprezentálta az időmérő és a futam körülményeit, hiszen azokat jóval később rendezik a nap folyamán.
Ez különösen fontos volt több pilóta számára is, akik a pénteki napon értékes időt veszítettek. Alexander Albon első gyakorlása szó szerint füstbe ment, amikor kigyulladt a fékrendszere, míg George Russell a második szabadedzésen került túl közeli ismeretségbe a gumifalakkal.
A harmadik gyakorlás kezdetén a mezőny többsége a közepes keverékű Pirelli abroncsokkal gurult pályára. Lando Norris azonnal magához ragadta a kezdeményezést, amikor 1:32.379-es köridővel az élre állt.
Csapattársa, Piastri sem tétlenkedett, két tizeddel lassabb idővel a második helyre kormányozta a narancssárga versenyautót. A Williams azonban más stratégiát választott: mindkét pilótájuk már a szabadedzés elején a lágy keverékkel ment, ami Carlos Sainznak meg is hozta a várva várt eredményt egy 1:31.960-as körrel.
A gyakorlás azonban váratlan fordulatot vett, amikor Liam Lawson a hétvége során másodszor is falnak vágta a Racing Bulls versenyautóját. A fiatal új-zélandi pilóta a hetedik kanyarban túl agresszíven vette igénybe a rázókövet, aminek következtében elvesztette az irányítást az autó felett, és a pálya jobb oldalán található korlátnak csapódott.
Bár szerencsére a pilóta sértetlen maradt, a szerelőkre emberfeletti munka vár, hogy az időmérőig működőképes állapotba hozzák a jelentősen sérült autót.
A piros zászlós megszakítást követően Jos Verstappen is megjelent a Red Bull garázsa előtt, hogy figyelemmel kísérje fia teljesítményét. Max nem is okozott csalódást: közepes gumikon 1:31.526-os időt futott, bár ez akkor még csak a negyedik helyre volt elegendő.
Az izgalmak azonban csak ekkor kezdődtek igazán: Andrea Kimi Antonelli a Mercedes volánja mögött a lágy gumikon átvette a vezetést 1:30.760-as körével, majd kezdetét vette az igazi időmérős szimulációk sora.
Charles Leclerc a Ferrarival elsőként próbálkozott meg egy gyors körrel a lágy gumikon, 1:30.651-es idejével ideiglenesen az élre állt. Norris azonban hamarosan négy tizedmásodpercet faragott ebből az időből, 1:30.292-re javítva a legjobb köridőt.
Verstappen azonban még ennél is többet talált az autójában, amikor 1:30.148-at repesztett. A csata ezzel korántsem ért véget: Russell a Mercedesszel a második helyre jött fel az 1:30.197-es idejével.
Az FP3 utolsó perceiben valódi időmérős hangulat uralkodott a pályán. Antonelli ismét megvillant, amikor 1:30.237-es körével a harmadik helyre ugrott, megelőzve ezzel Norrist.
A zászló lengetésének pillanatában azonban Piastri még egy utolsó próbálkozásra szánta el magát, és 1:30.165-ös idejével mindössze 17 ezredmásodperccel maradt el Verstappen leggyorsabb körétől.
Lewis Hamilton külön figyelmet kap az edzés után, mivel a stewardok vizsgálat alá vonták a piros zászló alatti viselkedését. A hétszeres világbajnok ugyanis a Lawson balesete miatt elrendelt megszakítás alatt is gyorsított, ami akár rajtbüntetést is eredményezhet számára.
A címvédő Verstappen elsősége ellenére a rendkívül szoros időkülönbségek izgalmas kvalifikációt ígérnek a szingapúri utcai pályán. Az első öt helyezett mindössze egy tizedmásodpercen belül található, ami azt sugallja, hogy a pole pozícióért folyó küzdelem minden eddiginél szorosabb lehet.
Sainz és Hadjar a hatodik és hetedik helyen zártak, Hamilton a nyolcadik lett, míg Leclerc korai gyors köre végül csak a tizedik helyre volt elegendő Nico Hülkenberg mögött.