A 2026-os Forma–1-es szabályrendszer drámai változásokat hoz az erőforrások terén, a Red Bull pedig először szerepel gyári motorfejlesztőként a mezőnyben, miután a Forddal közösen saját hajtásláncot készít. A projekt kimenetele ugyanakkor egyelőre számos bizonytalanságot rejt magában.
Max Verstappen menedzsere, Raymond Vermeulen azonban óvatos optimizmussal beszélt a fejleményekről, és úgy véli, az első néhány futam gyorsan tisztázni fogja, melyik csapat találta el igazán a 2026-os irányt.
„Kihez lehetne viszonyítani a következő szezonban? Senkihez – ezt jelenleg még senki sem tudja” – mondta, majd hozzátette, hogy a mezőny erejének eloszlása várhatóan már az első versenyeken világosan kirajzolódik. „Ezért is kezdünk teljesen tiszta lappal.”
Vermeulen elárulta, hogy az eddigi információk szerint a Red Bull új motorja jól teljesít a fejlesztési fázisban. „Jó visszajelzések érkeznek a motorról, de mit jelent az, hogy jó? Nem tudom, mihez viszonyítsunk” – fogalmazott, majd rámutatott, hogy végső soron nem a kezdeti erőviszonyok, hanem az alkalmazkodási képesség lesz a döntő.
„A kulcskérdés az lesz, hogy melyik csapat tud a leggyorsabban reagálni, ha nem elég versenyképes a rajtnál” – mondta, utalva arra, hogy a szezon első szakaszában tapasztalt lemaradást csak gyors fejlesztésekkel lehet majd kompenzálni. „Ez a mérnöki csapat átszervezésétől kezdve az új alkatrészek mielőbbi beépítéséig sok mindent jelenthet. De ez mindenkit egyformán érint – ez benne a pozitívum.”
Csalódás Abu-Dzabiban, de újabb roham jöhet 2026-ban
Bár Verstappen a 2025-ös idényben sokáig harcban volt a bajnoki címért, végül két ponttal alulmaradt Lando Norris ellen az abu-dzabi fináléban, így nem tudta megszerezni zsinórban ötödik világbajnoki trófeáját.
A sportág 2026-tól teljesen új korszakba lép, és bár sokan a McLarent tartják favoritnak a formaátvétel alapján, a Red Bull is ott lehet a sűrűjében. A paddockból érkező hírek szerint a Mercedeshez és a Red Bullhoz hasonlóan több csapat is felfedezett egy „szürke zónát” az új motorszabályokban, ami néhány tizedes előnyt jelenthet számukra.
Mindez akár a McLaren számára is előnyt hozhat, hiszen a Mercedes ügyfélcsapataként ők is profitálhatnak a fejlesztésekből. Ennek ellenére Vermeulen úgy véli, Verstappen motivációja és győzni akarása továbbra is döntő tényező lehet. „Jelenleg teljesen elégedettek vagyunk” – jelentette ki, majd így folytatta: „Szerintem pokolian izgalmas szezon áll előttünk.”
Korábban a Red Bull csapafőnöke, Laurent Mekies még arról beszélt, hogy naivitás lenne azt gondolni, hogy ők állnak majd az élen a saját fejlesztésű erőforrásukkal, ám a jelek szerint olyan nagyon azért nem lehetnek lemaradva a fejlesztésekkel.
