Motorsport.hu|2025. 11. 05. 16:07
Öt futam alatt esélytelenből fő kihívó lett, a beállítások fontos tényezőt jelentettek.

A szezon második felét megnyitó hollandiai hétvége után úgy tűnt, hogy a bajnoki címért folyó küzdelemből Max Verstappen lényegében kiszállt, hiszen akkor 104 ponttal állt Oscar Piastri mögött, és 70-nel Lando Norris mögött. Öt futammal később a kép drámaian átrajzolódott: a holland pilóta három győzelmet szerzett, a másik két versenyen második és harmadik lett, ráadásul az austini Sprintet is megnyerte, ezzel pedig jelentősen növelte a nyomást a McLaren párosán.

A bajnokság élén közben apró billegés alakult ki. Norris mexikóvárosi sikere visszahozta őt az első helyre, mindössze egy ponttal Piastri előtt, aki így már második; Verstappen hátránya pedig ma már „csak” 35 pont Piastrihoz képest, a listavezető Norristól pedig 36 választja el. A Red Bull RB21 teljesítményében bekövetkezett ugrás mögött a pilóta szerint nem egyetlen varázslöket áll, sokkal inkább az, hogy a fejlesztések lehetővé tették az általa kedvelt, határozottabb irányba hangolt beállításokat.

„Rengeteg dolgot kipróbáltunk, és sok nem működött” – fogalmazott Verstappen, majd hozzátette, hogy a frissítések új konfigurációt nyitottak meg az autón. „Ezek a gépek hihetetlenül érzékenyek - ha egy kicsit kevésbé csúszkálsz, a gumik is jobban életre kelnek, ami rögtön jobb versenytempót ad. Sok apróság állt össze, és hirtelen jókora tartalék szabadult fel az autóban.”

A négyszeres világbajnok arról is beszélt, hogy a változtatások az autó elejének érzetét erősítették – ez az a karakter, amire építeni szokott, amikor a legtöbbet próbálja kihozni a csomagból. „Természetesen ettől nő az önbizalmam, és megengedi, hogy egy kicsit agresszívebben, az orrra jobban ráállítva hangoljuk az autót úgy, hogy ne vesszen el a hátsó stabilitás – ez az, amit keresel” – mondta, miközben azt is megemlítette, hogy a jövőbeli erőviszonyokat nehéz megjósolni. „Lehetetlen megmondani, mennyire leszünk versenyképesek, én pedig teszem, ami a dolgom: futom a saját versenyemet.”

A Red Bullnál tehát a fejlesztési csomag nemcsak nyers tempót hozott, hanem beállítási rugalmasságot is, ami pontosan illeszkedik Verstappen vezetési stílusához. Az, hogy a McLaren ellen ez elég lesz-e a bajnoki fordításhoz, az néhány kulcshelyszínen dőlhet el, de a trend a holland mellett szól, hiszen az autója most úgy viselkedik, ahogyan azt ő szereti, és ebből rendszeresen eredményeket kreál.