Motorsport.hu|2025. 10. 27. 10:19
George Russell szerint a helycserét azonnal kellett volna meghozni, különben értelmét veszti.

George Russell a futam hevében dühösen kérte a Mercedest, hogy azonnal engedjék Kimi Antonelli elé, és a leintés után is úgy vélte, egy ilyen döntést „vagy azonnal meg kell lépni, vagy egyáltalán nem”.

A brit pilóta a dobogót célozta meg, amikor a mezőnyön átverekedve üldözte az akkor a tényleges harmadik helyen haladó Oliver Bearmant, mielőtt Max Verstappen egy egykiállásos taktikával megszerezte a dobogót. Russell az Antonelli mögött töltött szakaszban többször is jelezte, hogy tempóelőnyben van. A nemzetközi közvetítésben hallhatóvá tett részletek között elhangzott:

„Gyorsabb vagyok.” – mondta Russell. „Rendben, szabadon versenyeztek.” – felelte a versenymérnöke, Marcus Dudley. „Egy k*rva McLaren van a s*ggemben, azt akarjátok, hogy engedjem el?” – kérdezte Russell. „Nem, köszönöm.” – jött a felelet. „Csak ellenőriztem.” – zárta rövidre a brit a szarkasztikus felvetését.

Később Dudley így utasított: „A hátsó gumik hőmérséklete az egekben van. George, tartsuk kontroll alatt a hőmérsékletüket.” Russell emelt hangon reagált: „Marcus, egy k*rva autó van a s*ggemben, érted? Egy nálunk sokkal gyorsabb kocsi. Próbálom tartani a pozíciót. Sokkal jobb a tempóm, mint Kimié, és harcolhatnánk a dobogóért. Boldogan visszaadom a helyet, ha nem jön össze, de itt ülve szét**ják a gumijaimat.” „Értettem, de a gumiknak a futam végéig bírniuk kell.” – válaszolt Dudley.

Amikor végül engedélyt kapott az előzésre, Russell fanyarul csak ennyit mondott: „Na, nagyszerű.” Nem sokkal később visszaadta a helyét fiatal csapattársának, a leintéskor pedig Antonelli és Russell a hatodik-hetedik helyen zárt, miközben Oscar Piastri és Bearman is előttük végzett.

A leintés után Russell így árnyalta a korábbi rádiózást a PlanetF1-nek és más lapoknak adott nyilatkozatában: „Normális esetben csapatként dolgozunk, és harcban vagyunk a második helyért a bajnokságban, láttam, hogy Kimi küszködik Bearman megelőzésével. Én a DRS-ében voltam, tehát amikor jó állapotban voltak a gumijaim, kész voltam támadni. Végső soron túl sokáig vártunk, és addigra már nem volt értelme helyet cserélni – ezt vagy azonnal meg kell tenni, vagy egyáltalán nem.”

A kommunikáció hangneméről így beszélt: „Marcus végső soron üzenetet közvetít, nem ő hozza a döntéseket abban a helyzetben, úgyhogy le kell ülnünk és csapatként átbeszélni.”

Majd hozzátette: „Végső soron nem Kimivel harcolok a bajnokságban, hanem a Ferrarival és a Red Bull-lal, és végül ma hatodik és hetedik hely lett belőle, ami alakulhatott volna másképp is.”

A Mercedes egy ponttal van a Ferrari mögött a konstruktőri második helyért vívott küzdelemben, miközben a Red Bull tízzel a Scuderia mögött áll.