Motorsport.hu|2025. 11. 23. 04:16
Lando Norris kezdhette pole pozícióból a Las Vegas-i Nagydíjat, amely az előző évek és a hétvége eddigi alakulását nézve mindenképpen izgalmasnak ígérkezett. Végül azonban Max Verstappent intette le elsőként a kockás zászló, miután a rajt döntőnek bizonyult kettejük párharcában.

A magyar idő szerint szombat hajnali esős kvalifikáció megkavarhatta volna a kártyákat, de végül a bajnokságot vezető Norris szerezte meg a pole-t, mellőle pedig Max Verstappen indulhatott, ami már önmagában pikáns kezdést vetített előre. Oscar Piastrinak eközben viszont csak az ötödik hely jött össze, így neki mindenképpen kapaszkodnia kellett.

Hogy mire számíthattunk a versenyen, azt viszont szinte lehetetlen volt megmondani, mert a mezőny az edzések során nem igazán teljesített valódi hosszú etapos szimulációkat. A rajtnál egyébként az élmezőnyből mindenki a közepes Pirellin volt, míg mögöttük már nagyobb volt a variáció.

A piros lámpák kialvását követően Norris nagyon agresszíven húzott be Verstappen elé a belső íven, de a pálya piszkos részén elfékezte magát és szélesre csúszott, aminek következtében a holland, majd a következő féktávon George Russell is elment mellette, így a mclarenes pillanatok alatt a harmadik helyen találta magát.

Piastri is veszített két pozíciót, miután a két Racing Bulls elment mellette. Liam Lawson ráadásul még el is találta őt az 1-es kanyarban, ami miatt megsérült az új-zélandi első légterelője. A poros és hideg aszfaltcsík hátrébb is szedte az áldozatait, többen megforogtak, Gabriel Bortoleto pedig szintén nagyon benézte a féktávot, telibe találva Lance Stroll autóját.

A kanadai hátsó szárnya letört, így számára véget is ért a verseny. Hasonlóan járt a balesetet előidéző Bortoleto is, akinek szintén vissza kellett térnie a bokszba. A pályára kerülő rengeteg törmelék miatt hamar jött a virtuális biztonsági autó, így némileg megnyugodhattak a kedélyek. A sorrend ekkor tehát Verstappen, Russell és Norris volt, míg mögöttük Carlos Sainz és Isack Hadjar érkezett.

A rajtnál egyébként Lewis Hamilton is sokat tudott nyerni, mivel a 19. helyről jött fel a 12.-re, vagyis egészen közel került a pontszerzéshez. Miután a verseny ismét zöld zászlót kapott, Verstappen és Russell el tudott húzni a többiektől, a brit pedig egyértelműen gyorsabbnak tűnt a Red Bullnál és a hátsó szárnyát is nyithatta.

A tizedik körre Verstappennek sikerült visszavernie Russell kezdeti támadását, és a brit ki is szorult a DRS-távolságból. Norris sem tudott közeledni hozzájuk a harmadik pozícióban, és mögöttük sem történtek pozíciócserék, vagyis csak addig, amíg Piastri el nem rontotta a hosszú egyenes előtti féktávot, aminek következtében Charles Leclerc elment mellette és feljött hatodiknak.

A Ferrari versenyzője láthatóan jól mozgott a pályán, a következő körben pedig Hadjart is sikerült elkapnia. A 16. körben aztán újabb VSC érkezett, mert az aszfaltcsík leggyorsabb szakaszán, a Strip végén törmelék került a pályára Hamilton és Alex Albon találkozója után. A Williams első szárnya sérült, és egy darab éppen a féktáv belső részén landolt, ami miatt nem igazán lehetett ott előzni.

Az újraindításnál Piastri lesipuskás módon elment Hadjar mellett, míg az élen állók közül Russell megkezdte a kerékcseréket és közepesről keményre váltott. Kis idő múlva aztán a két McLaren is követte a példáját. Először Piastri, majd Norris is megejtette a maga cseréjét, és szépen lassan mindenki hasonlóan tett.

Az első helyen álló Verstappen maradt kint a legtovább a győzelemre esélyesek közül, a négyszeres bajnoknak pedig sikerült még visszatérnie Russell elé. Norris maradt a harmadik, miközben mögötte olyan pilóták jöttek, akik a kemény Pirelliken rajtoltak. A kiállások nagy vesztese Sainz volt, aki Leclerc-rel és Piastrival szemben is pozíciót veszített.

A verseny ugyanakkor még egyáltalán nem volt lefutott, bár az tény, hogy Verstappen állt a legjobban, mivel ő cserélt a legkésőbb az élmezőnyből és ő is állt az élen. A legnehezebb helyzetben Russell volt a második helyen, mert a Mercedes versenyzője volt a legidősebb abroncsokon, és a futam korábbi szakaszában jelentette csapatának, hogy ugyanaz a kormányprobléma lépett fel nála, amely a tegnapi időmérő Q3-as szakaszában.

Russell számára pedig körökkel később valóban nehézzé is vált a szituáció, hiszen Norris a jó tempójának köszönhetően felért rá, majd a 34. körben a DRS segítségével elment honfitársa mellett, feljőve ezzel a második pozícióba. A mclarenes számára innentől kezdve egyértelműen a futamgyőzelem volt a cél, de öt másodpercet kellett ledolgoznia a vezető Verstappennel szemben, ami azért nem ígérkezett könnyű feladatnak.

Az élen álló hármas mögött Antonelli érkezett, aki papíron ugyan jól állt, hiszen a 17. helyről indulva zárkózott fel, de a valóság már kicsit másképp festett. A fiatal olasz a lágyakon kezdte a versenyt, majd nagyon korán cserélt a keményekre, ráadásul ki is ugrott a rajtnál, amiért öt másodperces időbüntetést kapott.

A fiatal olaszt Piastri és Leclerc üldözte, így egy szép ki hármas csata alakult ki a negyedik helyért. Mögöttük Sainz érkezett a Williamsszel, míg az utolsó pontszerző helyeken Hadjar, Nico Hülkenberg és Hamilton autózott. Így fordultunk rá a vegasi futam utolsó tíz körére.

A győzelemért folyó küzdelem mindeközben elülni látszott, mivel Norris offenzívája erőtlennek bizonyult, Verstappen pedig remek tempót diktált az élen és már hat másodperccel vezetett a riválisa előtt. Russell a senki földjén autózott a harmadik helyen, míg mögötte Antonelli remekül tartotta magát a jóval idősebb gumijain.

Az újonc ráadásul nem is adta könnyen magát, és a verseny utolsó köreire sikerült magáról leszakítania Piastrit és Leclerc-t, akik azonban Antonelli büntetése miatt mindenképp nyertek volna egy pozíciót, hiszen még öt másodpercen belül voltak hozzá képest.

Az élen mindeközben semmi sem veszélyeztette Verstappen újabb futamgyőzelmét, a holland pedig simán be is húzta karrierje 69. sikerét. Norris a végére teljesen kiengedett és 20 másodperces hátránnyal jött be másodiknak, ami számára azonban mindennél fontosabb volt, hogy Piastri csak negyedik lett, így tovább tudta növelni a bajnoki előnyét.

A dobogó legalsó fokára Russell állhatott fel, míg csapattársa óriási versenyt teljesített, és a végére sikerült annyira elhúznia Piastriéktól, hogy Leclerc már a büntetéssel együtt sem tudta megelőzni a Mercedes fiatal tehetségét. Ami pedig a többi pontszerző helyet illeti, ott nem történtek változások, így Sainz lett a hetedik, Hadjar a nyolcadik, Hülkenberg a kilencedik, Hamilton pedig a tizedik.