A McLaren meghatározó fölénnyel uralta a Miami Nagydíjat, ahol az istálló látványos kettős győzelmet aratott, több mint 35 másodperces előnnyel a harmadik helyen célba érő George Russell előtt.
A versenyhétvége számos tanulsággal szolgált, különösen Lando Norris számára, aki az idei szezonban először mutatott némi előnyt csapattársával, Oscar Piastrival szemben.
Az angol pilóta, aki jelenleg 16 pont hátránnyal követi csapattársát a világbajnoki pontversenyben, határozott fejlődést mutatott a kezdeti nehézségek ellenére. A verseny első körében azonban egy meghatározó pillanat alapjaiban befolyásolta teljesítményét.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke részletesen elemezte a történteket a Sky Sports F1 stábjának.
"Utólag visszatekintve talán bölcsebb döntés lett volna, ha Lando türelmesebb marad az első körben, és elfogadja, hogy később, a verseny folyamán szerezheti meg a vezető pozíciót, hiszen az autónk sebessége ezt lehetővé tette volna", nyilatkozta Stella.
A verseny későbbi szakaszában Norris ugyan megelőzte Verstappent, ám ezt követően visszaadta pozícióját. "A pozíció visszaadásával kapcsolatban megítélésünk szerint helyes döntés született, mivel Lando a pályahatárokon kívül szerezte meg az előnyt. Az ilyen helyzetekben elengedhetetlen a sportszerű magatartás, ellenkező esetben büntetés kockázatával kellett volna számolnunk", fogalmazott a csapatfőnök.
Az angol versenyző teljesítménye, annak ellenére, hogy a világbajnoki címért folyó küzdelemben némileg visszaesett, számos pozitív elemet tartalmazott. Megmutatta, hogy képes felvenni a versenyt Verstappennel, és az első körben tanúsított magabiztossága azt sugallja, megfelelő körülmények között akár a győzelemre is esélyes lehet.
A Ferrari stratégiai dilemmái
A verseny másik meghatározó történetszála a Ferrari csapatán belüli feszültség volt. A Lewis Hamilton és Charles Leclerc pozícióváltása körül kialakult helyzet jelentős visszhangot váltott ki a szurkolók körében. A hétszeres világbajnok Hamilton, aki alternatív stratégiát alkalmazott, több alkalommal is jelezte rádión keresztül, hogy gyorsabb tempóra lenne képes.
A Ferrari végül az utolsó körökben engedélyezte a pozícióváltást, ám ekkor már túl késő volt ahhoz, hogy Hamilton utolérje az előttük haladó Andrea Kimi Antonellit. Martin Brundle, a Sky Sports F1 szakkommentátora megdöbbenését fejezte ki Hamilton rádiós üzeneteivel kapcsolatban, ugyanakkor rámutatott, hogy a csapat késlekedése a döntéshozatalban jó eséllyel megakadályozta a jobb eredmény elérését.
A Ferrari jelenleg 11 pont hátránnyal követi a Red Bullt a konstruktőri bajnokságban, ami különösen elgondolkodtató annak fényében, hogy a Red Bull a szezon második versenyén pilótacserét hajtott végre, és pontjaik jelentős részét Max Verstappen szerezte.