A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur nem keresett kifogásokat a katari gyenge szereplés után, és őszintén elismerte, hogy riválisaik jobban dolgoztak náluk. A hétvégén mindössze négy pontot sikerült szerezniük, ami az idény egyik leggyengébb eredménye lett, és csak a zandvoorti kettős kiesésük volt ennél is rosszabb.
A Ferrari versenyzői közül egyik sem szerzett pontot a sprintfutamon, a vasárnapi nagydíjon pedig Charles Leclerc csak a nyolcadik helyen ért célba. A monacói pilóta egész hétvégén küszködött az autóval, és elmondása szerint „egyszerűen nem volt benne teljesítmény”, miközben folyamatos túlkormányzottsággal kellett megküzdenie. A Q3-ban elkövetett megpördülése után csak a tizedik helyről rajtolhatott.
A másik oldalon sem alakult jobban a helyzet, ugyanis Lewis Hamilton csak a 18. helyre kvalifikálta magát, és a futamon sem tudott a 12. helynél előrébb lépni.
Vasseur szerint a problémák nem az autó fejlesztésének hiányából fakadtak – hiszen a Ferrari már áprilisban áthelyezte a fókuszt a 2026-os projektre –, hanem sokkal inkább a beállítások és a guminyomás előírásainak félrekezeléséből eredtek.
„Úgy gondolom, ezen a hétvégén rengeteget küszködtünk a beállításokkal és a guminyomás előírásaival” – fogalmazott. „Gyakorlatilag az első körtől az utolsóig szenvedtünk. Talán vasárnap egy kicsit jobb volt, de csak minimálisan. A hétvége során már az elején olyan helyzetbe kerültünk, amelyből nehéz volt kilábalni.”
A francia csapatvezető hozzátette, hogy bár az eredmények kiábrándítóak voltak, a csapaton belüli együttműködés jól működött.
„Nem mondhatom, hogy minden pozitív volt, de a közös munka és az értékelések során mindenki ugyanabba az irányba húzott. Értem a versenyzők frusztrációját, amit a tévékamerák előtt mutattak, de ami igazán számít, az az, hogy a garázsban együtt próbálják megoldani a problémákat a mérnökökkel.”
Vasseur arról is beszélt, hogy a hétvége elején a kormányszervóval is gondok adódtak, ami csak tovább nehezítette a helyzetüket.
„A kvalifikáció és a sprint között nem lehetett már változtatni, így nagyobb módosításokat hajtottunk végre. Talán vasárnapra valamivel jobb lett, de túllőttünk a célon. A többiek már finomhangolással foglalkoztak, mi viszont kilométerekre voltunk az ideálistól. A szombati időmérőn például két tizedmásodperc választotta el az ötödik és a tizenhatodik helyet – ha nem vagy az optimális tartományban, akkor rengeteg pozíciót veszíthetsz.”
A versenystratégia sem alakult kedvezően a Ferrari számára, ugyanis a hetedik körben beküldött biztonsági autó éppen azt a forgatókönyvet valósította meg, amit előzetesen a legrosszabb lehetőségként emlegettek. A mezőny nagy része ekkor a bokszba hajtott, ami miatt a hátralévő etapokat szigorúan be kellett osztani a gumikopás minimalizálása mellett.
„Ez volt az a szituáció, amit a verseny előtt a legrosszabb esetként vázoltunk fel” – mondta Vasseur, utalva arra, hogy a legtöbb csapat egyszerre cserélt kereket, és a verseny hátralévő részében már nem volt lehetőség taktikázni.
Bár a Ferrari jelentősen elmaradt a McLaren, a Red Bull és a Mercedes tempójától, Vasseur nem látott okot arra, hogy hosszabb távon is válságról beszéljenek.
„Csapatként a saját buborékunkban kell maradnunk, és kihozni a maximumot abból, amink van. Az ilyen helyzetekkel meg kell tanulni együtt élni – Max például Budapesten a nyolcadik helyről rajtolt, kilencedik lett, aztán megint elkezdett nyerni. Vissza lehet jönni, csak meg kell érteni, mit rontottunk el.”
Vasseur szerint a fő probléma a guminyomás előírásainak helytelen kezelése volt, de hangsúlyozta, hogy ez minden csapatra egyformán vonatkozott. „Mi egyszerűen rosszabb munkát végeztünk, mint a többiek.”
Végül kiemelte Leclerc erőfeszítéseit is, aki a hétvége során végig keményen küzdött. „Charles azt mondta, péntek reggeltől az utolsó körig mindent beleadott – talán még többet is, mint néhány olyan hétvégén, amikor győzött. Megértem, hogy frusztráló, ha így is csak a nyolcadik vagy kilencedik hely jön össze.”
