A Ferrari számára már matematikailag is elúszott a dobogó a 2025-ös szezonban, miután a katari hétvégén csupán négy pontot sikerült szerezniük. A szezon utolsó sprintfutamos versenyhétvégéje még lehetőséget adhatott volna arra, hogy a csapat visszazárkózzon a McLaren mögé, de a Lusailban mutatott teljesítmény inkább a középmezőny szintjét idézte.
Szombaton mindkét Ferrari pont nélkül zárt, amire legutóbb 2021-ben, a Francia Nagydíjon volt példa. Lewis Hamilton a bokszutcából rajtolt, miután csak a 18. helyet szerezte meg a sprintidőmérőn, míg Charles Leclerc a kilencedik rajtkockából indulva a 13. helyen futott be.
A szombat este Hamilton ismét az időmérő első szakaszában búcsúzott, így esélye sem volt a pontszerzésre, különösen egy olyan pályán, ahol nehéz előzni és kevés a stratégiai variáció. Leclerc a tizedik helyről rajtolva végül nyolcadikként ért célba, így legalább néhány pontot mentett a csapatnak.
A Mercedeshez képest azonban a hátrány már 77 pontra nőtt, miközben a hátralévő versenyeken legfeljebb 43 pont szerezhető. A Red Bull is 44 egységgel van előttük, így gyakorlatilag biztossá vált, hogy a Ferrari csak a negyedik helyen zárja a konstruktőri bajnokságot.
Maranellóban belső következményekkel jár a kudarc
A Corriere della Sera értesülései szerint a Ferrari vezetősége nem hagyja szó nélkül a gyenge idényhajrát, és máris érezhetőek az első következmények a csapaton belül. A dolgozók bónuszai csökkennek, hiszen a csapat akár 20 millió eurónyi pénzdíjat is elveszíthet a gyenge bajnoki helyezés miatt. Emellett a maranellói légkör is egyre feszültebb, a felelősségre vonás iránti igény pedig egyre hangosabb.
A lap szerint Lewis Hamilton helyzete is egyre kényelmetlenebb, akit azzal a céllal igazoltak le, hogy új szintre emelje a csapatot, ehelyett azonban sokak szerint inkább hátráltatta az előrelépést. A beszámoló úgy fogalmaz, Hamilton „idegen testként” hat a csapaton belül.
Érdekesség, hogy a jelentés szerint többen is nosztalgiával gondolnak vissza Carlos Sainzra, aki a hétvégén már második dobogóját szerezte a Williamsszel. Hamilton továbbra sem tudott a szezon során dobogóra állni, miközben Leclerc már hétszer is a top háromban végzett a főfutamokat tekintve.
Hamilton teljesítménye és Sainz védelme
Hamilton 152 pontot gyűjtött eddig a szezonban, ami a Ferrari 2025-ös összpontszámának alig 40 százalékát teszi ki (pontosabban 39,8%). Ráadásul már az is veszélybe került, hogy a bajnokság első hat helyezettje között végezzen, ugyanis a Mercedeshez szerződő Kimi Antonelli mindössze két ponttal van mögötte.
A tavalyi évben Sainz a Ferrari pontjainak 44,4 százalékát szerezte meg, és kilenc dobogós helyezést hozott, míg Leclerc tizenháromszor állt a pódiumon. Bár az autó tavaly versenyképesebb volt, Sainz teljesítménye így is jóval kiegyensúlyozottabb volt.
A hétvégén Sainz is megszólalt Hamilton nehézségeiről, és védelmébe vette brit kollégáját. Úgy fogalmazott, Leclerc „annyira jól ismeri már az autót és a csapatot, hogy ez óriási előnyt jelent számára”. Ugyanakkor emlékeztetett arra is, hogy amikor 2021-ben csatlakozott a Ferrarihoz, ő volt a csapat legeredményesebb pontszerzője, még ha csak öt ponttal is előzte meg Leclerc-t.
A spanyol pilóta egyébként nem zárta ki, hogy a jövőben egyszer még visszatérjen a Ferrarihoz, bár ennek realitása nagyban függ attól, hogyan teljesít majd a Williams az új szabályérában.
