Max Verstappen nemrég elismerte, hogy az austini futamon Charles Leclerc Ferrarija tulajdonképpen megkönnyítette a dolgát azzal, hogy a rajtnál elválasztotta őt Lando Norristól. Most úgy tűnik, a maranellói istálló ismét komoly szerepet játszhat a bajnokesélyesek csatájában, ráadásul épp azon a pályán, ahol tavaly utoljára győzni tudtak.
A Ferrari már a tavalyi mexikói hétvégén is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen Carlos Sainz szerezte meg a pole pozíciót, az idei első szabadedzésen pedig Leclerc azonnal versenyképes tempót mutatott, míg a második gyakorláson csak mindössze egy tizedmásodpercre volt Verstappen Red Bulljától.
A maranellóiak versenytempója azonban továbbra is kérdőjeles. Az idei szezonban többször is kompromisszumokra kényszerültek a fékek és a padlólemez megóvása érdekében, ami miatt a pilótáknak gyakran kellett az úgynevezett "lift and coast" technikát alkalmazniuk. A mexikóvárosi magaslati környezet pedig csak tovább súlyosbíthatja ezeket a problémákat.
Az idei gumiválaszték nem lágyabb a tavalyinál, és a péntek különösen poros pályakörülményei magyarázatot adnak arra, miért nem tudott egyik csapat sem gyorsabb köridőt futni a 2024-es időkhöz képest.
Hamilton közben arról beszélt, hogy nem szívesen állna rajthoz a jelenlegi autóval, ugyanis csak nagyon nehezen tudott vele körbemenni a pályán, ám az időmérőig még kiküszöbölhetik a hibát.
Érdekes módon Andrea Kimi Antonelli gyorsabbnak bizonyult csapattársánál a Mercedesnél, ami idén ritkán fordult elő, bár a szintén alacsony tapadású Miami pályán is meggyőző teljesítményt nyújtott. George Russell az első edzést ki kellett, hogy hagyja, de a Mercedes így is beleszólhat az élmenők csatájába.
Miközben a Red Bull az időmérős tempóban, a McLaren pedig a versenyszimulációkban tűnik erősebbnek, Norris és Oscar Piastri számára a legnagyobb kihívást az jelentheti a kvalifikáción, ha a Ferrari vagy akár a Mercedes autói beékelődnek közéjük és Verstappen közé.
Márpedig erre valós esély van, ugyanis Austin után az eddig látottak alapján Mexikóban is versenyképes a maranellói alakulat, a Mercedesben pedig eddig is ott volt a potenciál, amit néhány pályán szépen ki is aknáztak a versenyzőik.
